Gezonde school

Gezondheid is heel belangrijk. Wij willen dit de kinderen al op vroege leeftijd meegeven. Het Vogelnest wil daarom een gezonde school zijn. Samen met ouders zijn wij tot gezonde keuzes gekomen als het gaat om eten en drinken.

Ochtendpauze

In de kleine pauze drinken de kinderen water. Daarbij eten zij groente of fruit. Alle kinderen hebben een mooie waterfles van school gekregen met hun eigen naam erop. Die kunnen zij dagelijks gevuld mee naar school nemen. En natuurlijk doen ook alle leerkrachten mee in dit beleid.

Lunch

Tussen de middag stimuleren wij een gezonde lunch. Dat bestaat uit brood, het liefst bruin en het liefst met hartig beleg. Daarbij mag ook weer groente en fruit gegeten worden, maar ook een stukje kaas of worst is mogelijk. Andere lekkernijen, zoals croissantjes, donuts, yoghurttoetjes, etc. mogen thuis genuttigd worden, maar nemen we niet mee naar school.

Verjaardag

Bij verjaardagen mogen de kinderen trakteren, maar ook hier geldt; een gezonde traktatie.

Bewegen

Goed bewegen is ook belangrijk voor een goede gezondheid. Daarom hebben wij voor alle kinderen van groep 1 t/m 8 een vakdocent gymnastiek en een vakdocent dans. Elke week krijgen de kinderen 1 x dansles en 1 x gymnastiek in de grote sporthal.