Waar we voor gaan

Waar we voor gaan

We bieden openbaar onderwijs aan, waar we in een doorgaande leerlijn werken aan de volgende vier doelen:
 
1. Je welkom en gezien voelen
2. Een goede basis voor later
3. De wereld leren kennen
4. Jezelf uiten en presenteren 
 


Samen in verbinding

Samenleven
We willen dat kinderen zich bewust zijn van hun rol in de samenleving, dat ze een eigen mening mogen vormen en als volwaardige, autonome personen een positieve bijdrage kunnen leveren aan de samenleving. Betrokkenheid tonen en verantwoording nemen horen hierbij. Samen zien we dit terug in de schoolcultuur waarin leerlingen, ouders en leerkrachten gezamenlijk verbeterdoelen stellen en in ontwikkeling zijn. Bijvoorbeeld in de leerlingenraad en klankbordgroep. Als Kanjerschool werken we aan een goede sociale ontwikkeling en vormen de uitgangspunten van de Kanjertraining onze omgangsvormen. 

Zelfstandigheid
We geloven dat kinderen het beste tot leren komen als ze zich veilig en gezien voelen. Dit begint bij jezelf leren kennen. Als je weet wie je bent en wat je kunt, kun je de ander nog beter helpen. Zo kun je vol zelfvertrouwen, zelfredzaamheid en zelfkennis de toekomst tegemoet gaan. We dagen kinderen uit om zelfstandig keuzes te maken en hun eigen ontwikkeling mogelijk te maken. We zien dit terug in verantwoording nemen voor eigen taken en ontwikkeling.

'Waar ik van geniet is als we op een ontspannen manier samenwerken aan goede resultaten.'
Trudy Kerkhof (leerkracht) 

Leren leren
Om onze kinderen klaar te maken voor de toekomst zijn brede kennis en vaardigheden nodig. We werken aan sterke basisvaardigheden om vervolgens door middel van vakoverstijgend onderwijs probleemoplossend en creatief te leren denken. 
Het directe instructiemodel en het werken aan executieve functies zijn hierbij belangrijk.
Het team wil evidence informed werken waarbij ze gebruik maken van data, onderzoek, expertise en de ervaring vanuit de praktijk om te komen tot een goede invulling van het onderwijs en innovaties. We zien dit terug in de bord- en werksessies vanuit de methodiek van Stichting LeerKRACHT.

Inspanning en ontspanning
We brengen balans in inspanning en ontspanning door gebruik te maken van spel, beweging en verschillende werkvormen. We verbreden de talenten van leerlingen in beeldende vorming, muziek, dans, drama en wereldoriëntatie. We maken hierin keuzes passend bij de groep, school, mogelijkheden en kansen die zich voordoen.  
Dit zien we vooral terug in de verschillende activiteiten en vieringen op onze school.