Waar we voor staan

Veiligheid

We brengen kinderen tot leren in een veilige omgeving, waar ze zichzelf mogen en kunnen zijn. Door waardering en erkenning komen kinderen bij ons tot bloei.
We staan open voor het gesprek en zorgen voor een school waar ouders zich gehoord en welkom voelen.
Leerkrachten kijken naar elkaar om en benutten elkaars talenten. Zo zorgen we voor een fijne leer- en werkomgeving en helpen we samen de school vooruit.

Verbinding

We leren kinderen met een open blik naar de wereld en naar elkaar te laten kijken. We laten ze zien en ervaren dat we elkaar nodig hebben en dat we samen meer kunnen bereiken.
Als gelijkwaardig partners werken ouders en leerkrachten samen aan een gemeenschappelijk doel: de ontwikkeling van hun kind(eren).
Vanuit betrokkenheid zien de leerkrachten ieder kind en voelen zich betrokken.

Kwaliteit

We dagen kinderen uit om zelfstandig te leren op het niveau wat bij hen past.
Als ouder wil je het beste onderwijs voor je kind. Het is fijn dat je daarom als ouder kunt rekenen op vakbekwame leerkrachten die voor ieder kind eruit wil halen wat erin zit.
De leerkrachten willen goed onderwijs en durven te innoveren. Zij willen dat het onderwijs verschil maakt in de ontwikkeling van de kinderen, zodat ze klaar zijn voor het voortgezet onderwijs.

Plezier

We dagen kinderen uit om met plezier hun talent te ontdekken en in te zetten voor de ander om zo de wereld nog mooier te maken.
Ouders worden betrokken bij de plannen van school en vieren samen de successen.
De leerkrachten werken met plezier en geven dit graag door aan de kinderen. Ze zorgen ervoor dat de kinderen met een glimlach naar school gaan en met plezier terug kunnen kijken naar de tijd op Het Vogelnest.